Bestill sykkel
Bestill enkelt riktig sykkel i butikken . Vi leverer ferdig montert sykkel helt hjem til døren din. Alternativt kan du velge å hente sykkelen på lagret vårt på Rud i Bærum.
Leie elsykkel
Bestill enkelt riktig sykkel i butikken . Vi leverer ferdig montert sykkel helt hjem til døren din. Alternativt kan du velge å hente sykkelen på lagret vårt på Rud i Bærum.
Nå kan du bruke sykkelen så mye du orker. Ikke vær redd for slitasje, det inngår i abonnementet. Alle elsykler er forsikret og vi utfører service to ganger pr. år.
Når behovet endrer seg eller du trenger en annen type sykkel, så er det enkelt å skifte. Gjør en oppgradering eller pause og avslutte abonnement som du vil.
Hva inngår i abonnementet?
3 måneder
12 måneder
Sesong
Vi anbefaler at du leser bruksvilkårene nøye for å gjøre deg kjent med tjenesten vår. Vi har to type abonnement – ett for barnesykler og ett for elsykler. Vårt sykkelabonnement er tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.
Du kan velge å abonnere på sykkel med kortere bindingstid, eller velge å binde deg i minst 12 måneder. Abonnementet kan avsluttes 14 dager før neste betaling. Skifte av størrelse på barnesykkel må utføres etter at abonnementet er avsluttet, det er ikke inkludert skift av størrelse i løpet av bindingstiden.
Ønsker du å teste en eslykkel uten å binde deg? Da kan du prøve vår korttidsleie her.
FAQ
Du kan ikke skifte størrelse innenfor bindingstiden.
Vi vet at barn av og til kan vokse veldig raskt i perioder. Derfor tilbyr vi bytte av størrelse under bindingstiden for NOK 199,- dersom du bestiller nytt 12 måneders abonnement. Bare ta kontakt med oss på hello@sirqel.no så ordner vi det for deg.
Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.
Du skal bruke sykkelen som din egen, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no
Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.
Reklamasjonssaker håndteres særskilt.
Inngår
Bruksslitasje som mindre bruksskader på lakk, slitasje på kjede, dekk etc.
Inngår ikke
Skader som følge av ulykker eller unormalt bruk: punktering, ødelagte deler, større skader etc.
Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så må dere kontakte oss. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.
Vi trenger også at du melder ifra til politiet og sender oss kvittering. Kontakt med forsikringsselskapet håndteres av SIRQEL.
Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.
Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.
Egenandel er på NOK 3000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.
Hele Europa dekkes av forsikringen.
Ved forsikringssak vil ditt kredittkort belastes for egenandel.
Når du har avsluttet abonnementet må du levere sykkel tilbake før neste trekksdato. Du kan selv levere sykkel til Birk Sport Sagene i Oslo, eller så kan vi hente sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16. Henting av sykkel koster NOK 350,-
Hjemleveranse og henting av sykkel koster NOK 350,-. Men du kan også velge å hente sykkel selv hos vår servicepartner Birk på Sagene i Oslo eller på Rud i Bærum. Hentested er avhengig av sykkelmodell, og vi gir beskjed over epost hvor sykkel skal hentes.
Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der. Det er 14 dagers oppsigelsestid, og det betyr at du må si opp seinest 14 dager før neste månedstrekk.
Du kan velge abonnement uten bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.
Abonnementet løper til du velger å si opp.
Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.
Vi er tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.
Sykler har en leveransetid på mellom 5-7 virkedager. Du kan også velge å hente sykkelen på Birk Sport. Dette må da avtales særskilt ved bestilling, og sykkel kan normalt hentes 3-5 virkedager etter bestilling.
Barneskykkel
Punktering er dessverre veldig vanlig. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.
Elsykkel
Dersom du får punktering på elsykkel anbefaler vi at du bruker et verksted for å hjelpe deg.
Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan f.eks se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.
Det er vedlikeholdsfri litiumteknologi med overvåkningssystem som tar vare på battericellene. Du kan lade når det passer deg, og ikke minst når du vil. Når du abonnerer på elsykkel hos SIRQEL får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt. Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.
På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det. Uansett liker batteriet ha en fin temperatur når du bruker den igjen, ytelsen vil være bedre og sjansen for uheldige slitasje reduseres.
Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.
SIRQEL samarbeider med Birk Sport og utfører service på elsykkelen din to ganger i året. Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Ved planlagt vår- og høstservice er du som regel garantert sykkel innen 48 timer. I god tid før service vil du bli kontaktet av SIRQEL for å avtale tidspunkt. Du er selv ansvarlig for å levere sykkelen til servicesenteret.
Du kan også booke service via denne linken ved behov. Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.
Angi [Etternavn + SIRQEL] i bookingen.
Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.
Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.
Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.
Det inngår ikke skifte av modell i løpet av bindingstiden. Men vi tilbyr skifte av modell for NOK 399,-. Du må da vaske sykkelen grundig før du leverer den tilbake til Birk Sport Sagene.
Postnummerkontroll
Vi kan levere til deg ♻️ Sjekk ut våre produkter!
Dessverre kan vi ikke levere til deg nå, men abonner på vårt nyhetsbrev for fremtidige oppdateringer!
Om du bor ved Oslo kan du også velge å hente sykkel hos vår partner, send en epost til kontakt@sirqel.no så løser vi det for deg.
Nyhetsbrev