Sirqel
Sånn funker Leie
HVORDAN?
Sånn funker det
Bestill sykkel
Bestill enkelt riktig sykkel i butikken. Vi leverer ferdig montert sykkel helt hjem til døren din. Alternativt kan du hente sykkelen fra våre lokaler i Oslo.
Bruk sykkelen
Nå kan du bruke sykkelen så mye du orker. Du blir kontaktet for jevnlig service av din elsykkel. Vi ser til at du får lånesykkel ved større servicebehov.
Oppgrader
Når behovet endrer seg eller du trenger en annen type sykkel, så er det enkelt å skifte. Gjør en oppgradering, pause eller avslutte abonnement.
sirqel leie
Velg din bindingstid
3 måneder
- Du binder deg i minst 3 måneder
- Forsikring er inkludert
- Service inkludert
- Vinterdekk i vinterhalvåret
12 måneder
- Du binder deg i minst 12 måneder
- Forsikring er inkludert
- Service inkludert
- Vinterdekk i vinterhalvåret
Sesong
- Du binder deg i minst 12 måneder
- Abonnementet pauses i 4 måneder mellom november og februar
- Forsikring er inkludert
- Service inkludert
Sirqel Leie
Hva inngår?
Vi anbefaler at du leser bruksvilkårene nøye for å gjøre deg kjent med tjenesten vår. Sirqel Leie er tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.
Du kan velge å abonnere på sykkel med kortere bindingstid, eller velge å binde deg i minst 12 måneder. Abonnementet kan avsluttes 14 dager før neste betaling.
FAQ
Vanlige spørsmål
Hvordan fungerer finansiering med Resurs Bank?
Hvordan fungerer finansiering med Resurs Bank?
Når du velger abonnement med finansiering via Resurs Bank så finansieres sykkel, service og forsikring med ett lån fra Resurs Bank.
Du betaler en fast månedspris for ditt abonnement. Ved kansellering av abonnement og retur av sykkel vil Sirqel betale restbeløp på lånet.
Etter utløpt finansieringsperiode må du starte abonnementet på nytt.
Er syklene brukte?
Er syklene brukte?
Mange av syklene i vårt standard abonnement er brukte. Disse syklene har tidligere gledet andre kunder, men vær trygg på at vi grundig kvalitetssikrer og klargjør hver sykkel for å sikre at de er i topp stand når de kommer til deg.
For de som ønsker en helt ny sykkel, tilbyr vi et spesielt «eie abonnement» Med dette alternativet blir du eieren av en helt ny elsykkel.
Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?
Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?
Med vårt sykkelabonnement for barnesykler binder du deg i minst 12 måneder. Du får tilgang til Woom sine sykler i størrelse Woom 2 - Woom 6 med fri bytte av størrelse under abonnementsperioden.
Hvordan fungerer forhåndsbooking?
Hvordan fungerer forhåndsbooking?
Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.
Hva skjer ved slitasje?
Hva skjer ved slitasje?
Du skal bruke sykkelen som din egen, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no
Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.
Reklamasjonssaker håndteres særskilt.
Inngår
Bruksslitasje som mindre bruksskader på lakk, slitasje på kjede, dekk etc.
Inngår ikke
Skader som følge av ulykker eller unormalt bruk: punktering, ødelagte deler, større skader etc.
Hva om sykkelen blir stjålet?
Hva om sykkelen blir stjålet?
Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så kan du melde tyveri HER. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.
Vi trenger også at du melder ifra til politiet og sender oss kvittering. Kontakt med forsikringsselskapet håndteres av Sirqel.
Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.
Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.
Er det egenandel på forsikringen?
Er det egenandel på forsikringen?
Egenandel er på NOK 4000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.
Hele Europa dekkes av forsikringen.
Ved forsikringssak vil ditt kredittkort belastes for egenandel.
Hvordan returnerer jeg sykkelen?
Hvordan returnerer jeg sykkelen?
Når du har avsluttet abonnementet må du levere sykkel tilbake før neste trekksdato. Du kan selv levere sykkel til vår samarbeidspartner Birk Sport Rud i Løxaveien 19. Vi kan også hente sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16. Henting av sykkel koster NOK 400,-
Inngår frakt?
Inngår frakt?
Hjemleveranse og henting av sykkel koster NOK 400,-. Vi leverer sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16. Men du kan også velge å hente sykkel selv hos vår samarbeidspartner Birk Sport Rud i Bærum. Adresse: Løxaveien 19.
Hvordan avslutter jeg abonnementet?
Hvordan avslutter jeg abonnementet?
Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der. Det er 14 dagers oppsigelsestid, og det betyr at du må si opp seinest 14 dager før neste månedstrekk.
Er det bindingstid?
Er det bindingstid?
Du kan velge abonnement med 3 måneders bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.
Abonnementet løper til du velger å si opp.
Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.
Hvor i landet leverer dere sykkelen?
Hvor i landet leverer dere sykkelen?
Med Sirqel Leie er vi tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.
Bor du utenfor Stor-Oslo? Sjekk ut vårt Eie abonnement.
Når får jeg sykkelen levert?
Når får jeg sykkelen levert?
Sykler har en leveransetid på mellom 5-7 virkedager.
Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?
Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?
Barnesykkel
Punktering er dessverre veldig vanlig. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.
Elsykkel
Dersom du får punktering på elsykkel anbefaler vi at du bruker et verksted for å hjelpe deg.
Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan for eksempel se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.
Hvordan lader jeg en el-sykkel?
Hvordan lader jeg en el-sykkel?
Når du abonnerer på elsykkel hos Sirqel får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt.
Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.
På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det.
Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.
Hvordan fungerer service?
Hvordan fungerer service?
Service med Sirqel Leie inngår i ditt sykkelabonnement.
Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Ved planlagt vår- og høstservice er du som regel garantert sykkel innen 48 timer. Du vil motta en e-post fra Sirqel når det er på tide med service. Du er selv ansvarlig for å booke service og for å levere sykkelen til servicesenteret.
Service utføres hos vår samarbeidspartner Birk Sport.
Du booker service hos Birk Sport via denne linken
Slik bestiller du:
1. Velg "Book sykkelservice på Rud" eller "Book sykkelservice i Oslo"
2. Velg dato for service
3. Fyll inn kontaktinformasjonen din.
4. Oppgi informasjon om sykkelen
5. Scroll ned og velg "SIRQEL ENKEL SYKKELSERVICE"
6. I feltet for annen informasjon, skriv [Etternavn + Sirqel] og oppgi eventuelle problemer med sykkelen.
Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.
Har du spørsmål om service, vennligst ta kontakt med Birk Sport.
Birk Sport Oslo, Sagene
E-post: verksted.oslo@birk.no
Birk Sport Rud, Bærum
E-post: verksted.rud@birk.no
Hvordan fungerer sesongabonnement?
Hvordan fungerer sesongabonnement?
Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.
Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.
Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.
Kan jeg skifte elsykkel når jeg vil?
Kan jeg skifte elsykkel når jeg vil?
Det inngår ikke skifte av modell i løpet av bindingstiden. Men vi tilbyr skifte av modell for NOK 399,-. Du må da vaske sykkelen grundig før du leverer den tilbake. Vi har vaskemuligheter ved våre lokaler i Husebybakken 28b.
Kan jeg prøvesykle?
Kan jeg prøvesykle?
Dersom du ønsker å teste sykkel før du leier av oss, kan du besøke Birk Sport Sagene i Oslo eller Birk Sport Rud i Bærum.
nyhetsbrev
Abonner på vårt nyhetsbrev
Du må akseptere kaker for å abonnere.