Kjøp tilgang til elsykkel
Få tilgang på elsykkel for en fast månedspris. Du kan enkelt swappe eller oppgradere til nyere modell ved behov. Ingen renter eller gebyrer.
Sånn funker det
Kjøp sykkel
Velg din elsykkel og betal en fast månedspris. Ingen renter eller avgifter. Du betaler kun for sykkelen finansiert over finansieringsperioden.
Vi har abonnement både med og uten service inkludert. For at du skal kunne benytte deg av swap, må sykkelen gjennomgå jevnlig service. Med skift av slitasjedeler ved behov.
Hjemlevering av sykkel i eske til hele landet (ikke montert).
Bytt, kanseller eller behold
Etter bindingstiden kan du velge å oppgradere til nyere modell. Du inngår da en ny avtale over en ny finansieringsperiode, og er selv ansvarlig for å transportere sykkelen til Sirqel. Alternativt kan du beholde sykkelen som din eiendom – betalingen fortsetter til finansieringsperiodene er over. Det er også mulig å avslutte abonnementet helt etter bindingstiden.
Produkter
Bor du i Oslo?
For kunder i Oslo tilbyr vi enda flere sykler
I dette abonnementet inngår service og enkelte sykler har vinterdekk inkludert. Du har også mulighet for kortere bindingstid enn 36 måneder.
Velg mellom 24 eller 36 måneders bindingstid.
FAQ
Vanlige spørsmål
Er det leie eller leasing?
Er det leie eller leasing?
Nei, det er finansiering gjennom Resurs Bank direkte til kunden. Du eier produktet. Og du kan når du ønsker nedbetale hele finansiering.
Er det angrerett?
Er det angrerett?
Ja, du kan angre på avtalen innen 14 dager. Produktet leveres tilbake til Sirqel og Resurs bank annullerer finansieringsavtalen.
Hvordan avslutter jeg?
Hvordan avslutter jeg?
Du kan betale restbeløpet, og behøver ikke returnere produktet. Alternativt kan du etter bindingstiden velge å avslutte abonnementet samt levere elsykkelen til Sirqel.
Inngår frakt i prisen?
Inngår frakt i prisen?
Frakt innenfor Stor-Oslo er inkludert.
Inngår vinterdekk
Inngår vinterdekk
1 sett med vinterdekk inngår i enkelte abonnement men sendes ikke ut sammen med sykkelen med mindre annet er avtalt. Vi skifter til vinterdekk når du ønsker, du er ansvarlig for å lagre sommerdekk som leveres ut sammen med en vinterklar sykkel.
Hvordan fungerer service?
Hvordan fungerer service?
Du booker service selv og leverer sykkelen til Birk Sport. Du kan velge å utføre service hos Birk Sport Rud i Bærum eller Birk Sport Sagene i Oslo.
Du booker service via denne linken
Slik bestiller du:
1. Velg "Book sykkelservice på Rud" eller "Book sykkelservice i Oslo"
2. Velg dato for service
3. Fyll inn kontaktinformasjonen din.
4. Oppgi informasjon om sykkelen
5. Scroll ned og velg "SIRQEL ENKEL SYKKELSERVICE"
6. I feltet for annen informasjon, skriv [Etternavn + Sirqel Eie], oppgi eventuelle problemer med sykkelen og angi om du ønsker skift til vinter- eller sommerdekk.
Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.
Har du spørsmål om service, vennligst ta kontakt med Birk Sport.
Birk Sport Oslo, Sagene
E-post: verksted.oslo@birk.no
Adresse: Marcus Thranes Gate 2, 0473 Oslo
Birk Sport Rud, Bærum
E-post: verksted.rud@birk.no
Adresse: Løxaveien 19, 1351 Rud
Hva inngår i service?
Hva inngår i service?
For abonnement med service inkludert så inngår to service pr. år (totalt 8 service):
- Sikkerhetssjekk, kontroll og etterstramming av bolter/ skruer
- Girjustering uten wirebytte
- Bremsejustering, sjekk/ skifte av bremseklosser*
- Sjekk/ skift av dekk/ slange*
- Smøring av kjede og luft i dekk
*Kjøp av reservedeler kommer i tillegg. Du blir alltid kontakt av Sirqel før nye deler bestilles/ monteres.
Jeg har abonnement uten service, hvordan fungerer retur?
Jeg har abonnement uten service, hvordan fungerer retur?
Dersom du ønsker å skifte sykkel etter bindingstiden, må sykkelen gjennomgå jevnlig service. Med skift av slitasjedeler etter behov. Du er selv ansvarlig for dette. Alle sykler som returneres Sirqel gjennomgår en tilstandskontroll før restbeløpet betales til Resurs Bank.
Dersom du ikke ønsker å benytte deg av swapmulighet kan du utføre service etter eget behov og ønske.
Produkt & Forsikring
Eier jeg produktet?
Eier jeg produktet?
Ja du eier produktet. Og du kan når du selv ønsker betale ned restbeløpet.
Inngår forsikring?
Inngår forsikring?
Nei forsikring inngår ikke. Da det er du som eier produktet må du ordne egen forsikring.
Hva om produktet blir stjålet?
Hva om produktet blir stjålet?
Kontakt politiet umiddelbart. Hvis produktet ikke er dekket av din forsikring, har du ansvaret for betaling av restbeløpet – sjekk med forsikringsselskapet ditt om en elsykkel er inkludert i din innboforsikring.
Vi tilbyr også rabatterte priser på NAFs sykkelregister.
Hva skjer om sykkelen blir skadet?
Hva skjer om sykkelen blir skadet?
Da kontakter du Sirqel. Vi sørger for å hjelpe deg med reparasjon så raskt vi kan. Og i særskilte tilfeller kan vi tilby deg en lånesykkel når din sykkel er på reparasjon.
Kan jeg selge elsykkelen?
Kan jeg selge elsykkelen?
Ja det kan du. Du er ansvarlig for betaling av restbeløpet.
Når kan jeg avslutte abonnementet?
Når kan jeg avslutte abonnementet?
Du kan avslutte abonnementet etter bindingstiden og levere sykkelen tilbake til Sirqel. Etter mottatt og godkjent sykkel så betaler Sirqel restbeløpet.
Hva om jeg vil kjøpe sykkelen?
Hva om jeg vil kjøpe sykkelen?
Du kan kjøpe ut sykkelen ved å betale restbeløpet.
Betaling
Hvilke betalingsmuligheter er tilgjengelige?
Hvilke betalingsmuligheter er tilgjengelige?
PBS og Giro.
Kan betalingsmetoden endres i perioden?
Kan betalingsmetoden endres i perioden?
Nei.
Når er forfall på første betaling?
Når er forfall på første betaling?
Da kontakter du Sirqel. Vi sørger for å hjelpe deg med reparasjon så raskt vi kan. Og i særskilte tilfeller kan vi tilby deg en lånesykkel når din sykkel er på reparasjon.
Hvordan beregnes betalingene?
Hvordan beregnes betalingene?
Månedlig beløp er likt markedsverdien av tjenesten delt med finansieringsperioden. Ingen renter eller gebyrer.
Hva skjer om jeg ikke kan betale?
Hva skjer om jeg ikke kan betale?
Ved spørsmål om finansiering skal du kontakte Resurs Bank på tlf. 22 56 37 33.
Hvor mye betaler jeg ekstra?
Hvor mye betaler jeg ekstra?
Du betaler den månedlige betalingen over tid, og har rett til bytte til ny modell når fornyelsesperioden starter. Du betaler ingen renter eller gebyrer.
nyhetsbrev
Abonner på vårt nyhetsbrev
Du må akseptere kaker for å abonnere.