New Looxs Sykkelveske – Odense Double Racktime

Praktisk og solid dobbel sykkelveske for alle typer sykler og elsykler som har Racktime kompatibelt bagasjebrett. Mange av våre BIRK elsykler har det. Sykkelveska har et store hovedrom, som gir mye plass. Klaffene lukkes med justerbare krokfester.

Abonner

Bindingstid

1 måned

kr 150,00

Praktisk og solid dobbel sykkelveske for alle typer sykler og elsykler som har Racktime kompatibelt bagasjebrett. Mange av våre BIRK elsykler har det. Sykkelveska har et store hovedrom, som gir mye plass. Klaffene lukkes med justerbare krokfester.

  • Vannavvisende
  • Mål: 36 x 16 x 38 cm (x2)
  • Volum: 39 liter

Odense Double sykkelveske med Racktime-adapter passer til Racktime bagasjebrett. Følgende sykler fra oss har dette:

  • Birk E-ONE
  • Birk E-ONE LS
  • Birk E-ONE LTD
  • Birk E-ONE LTD LS
  • Birk E-SUV
  • Birk E-SUV LS

Sykkelvesken har en forhåndsmontert Racktime-adapter slik at veskene klikkes raskt på bagasjebrettet. Du kan frigjøre vesken fra sykkelen med én enkel, rask bevegelse – en veldig praktisk funksjon hvis du ikke liker å la sykkelvesken være igjen på sykkelen. Og selvfølgelig er det bedre å ta sykkelvesker av sykkelen hvis du trenger å transportere sykkelen på bil. Fordelen med monteringssystemet er at sykkelvesken alltid er ordentlig festet til bagasjebrettet, slik at den forblir på plass og ikke glir rundt. En liten borrelåsstropp lar deg feste sykkelvesken sikrere til sidene av bagasjebrettet.

Odense sykkelvesken er laget av vannavvisende polyester. Klaffen faller fint over vesken, noe som gjør den vannavstøtende og gir god beskyttelse mot lett regn. Vesken har reflekterende detaljer for mer sikkerhet ved dårlig sikt.

New Looxs er merkevaren til den nederlandske familiebedriften Burgers Lederwaren, som har over 70 års erfaring i design og produksjon av sykkelvesker. New Looxs har sykkelvesker, sykkelbagger og annet tilbehør til alle bagasjebrettsystemene på markedet.

Hva sier våre kunder?

Når sykkelen blir for liten, slipper vi alt bryet med å lagre den mens vi prøver å få solgt den. Dessuten er kvaliteten på sykkelen mye bedre enn en typisk «nybegynnersykkel» fra sportsbutikken.

— Juliana Weber

Det er så dyrt med ny sykkel til gutten og det er mange sykler i omløp fra før. Det å leie sykkel var mye billigere. Dette er en abonnementsløsning som passer lommeboken.

— Kim Olsrud

FAQ

Vanlige spørsmål

Hvordan fungerer finansiering med Resurs Bank?

Når du velger abonnement med finansiering via Resurs Bank så finansieres sykkel, service og forsikring med ett lån fra Resurs Bank.

Du betaler en fast månedspris for ditt abonnement. Ved kansellering av abonnement og retur av sykkel vil Sirqel betale restbeløp på lånet.

Er syklene brukte?

Mange av syklene i vårt standard abonnement er brukte. Disse syklene har tidligere gledet andre kunder, men vær trygg på at vi grundig kvalitetssikrer og klargjør hver sykkel for å sikre at de er i topp stand når de kommer til deg.

For de som ønsker en helt ny sykkel, tilbyr vi et spesielt «eie abonnement» Med dette alternativet blir du eieren av en helt ny elsykkel.

Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?

Med vårt sykkelabonnement for barnesykler binder du deg i minst 36 måneder. Du får tilgang til Woom sine sykler i størrelse Woom 2 - Woom 6 med fri bytte av størrelse under bindingstiden.

Hvordan fungerer forhåndsbooking?

Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.

Hva skjer ved slitasje?

Du skal bruke sykkelen som din egen, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no

Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.

Reklamasjonssaker håndteres særskilt.

Inngår

Bruksslitasje som mindre bruksskader på lakk, slitasje på kjede, dekk etc.

Inngår ikke

Skader som følge av ulykker eller unormalt bruk: punktering, ødelagte deler, større skader etc.

Hva om sykkelen blir stjålet?

Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så kan du melde tyveri HER. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.

Vi trenger også at du melder ifra til politiet og sender oss kvittering. Kontakt med forsikringsselskapet håndteres av Sirqel.

Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.

Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.

Er det egenandel på forsikringen?

Egenandel er på NOK 3000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.

Hele Europa dekkes av forsikringen.

Ved forsikringssak vil ditt kredittkort belastes for egenandel.

Hvordan returnerer jeg sykkelen?

Når du har avsluttet abonnementet må du levere sykkel tilbake før neste trekksdato. Du kan selv levere sykkel til Sirqels lokaler i Oslo i Husebybakken 28b. Vi kan også hente sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16.  Henting av sykkel koster NOK 400,-

Inngår frakt?

Hjemleveranse og henting av sykkel koster NOK 400,-. Men du kan også velge å hente sykkel selv fra våre lokaler i Husebybakken 28b på Montebello.

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der. Det er 14 dagers oppsigelsestid, og det betyr at du må si opp seinest 14 dager før neste månedstrekk.

Er det bindingstid?

Du kan velge abonnement med 3 måneders bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.

Abonnementet løper til du velger å si opp.

Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.

Hvor i landet leverer dere sykkelen?

Med Sirqel Leie er vi tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.

Bor du utenfor Stor-Oslo? Sjekk ut vårt Eie abonnement.

Når får jeg sykkelen levert?

Sykler har en leveransetid på mellom 5-7 virkedager.

Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?

Barnesykkel

Punktering er dessverre veldig vanlig. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.

Elsykkel

Dersom du får punktering på elsykkel anbefaler vi at du bruker et verksted for å hjelpe deg.

Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan for eksempel se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.

Hvordan lader jeg en el-sykkel?

Når du abonnerer på elsykkel hos Sirqel får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt.

Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.

På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det.

Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.

Hvordan fungerer service?

Service inngår i ditt sykkelabonnement.

Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Ved planlagt vår- og høstservice er du som regel garantert sykkel innen 48 timer. Du vil motta en e-post fra Sirqel når det er på tide med service. Du er selv ansvarlig for å booke service og for å levere sykkelen til servicesenteret.

Du kan booke service hos Sirqel via denne linken.

Service utføres i Sirqels lokaler i Husebybakken 28b på Montebello.

Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.

Vi tilbyr også service ho Birk Sport Sagene (adresse: Marcus Thranes Gate 2) for en tilleggskostnad på NOK 500,-

Du booker service hos Birk via denne linken
Slik bestiller du:
1. Velg "Book sykkelservice i Oslo"
2. Velg dato for service
3. Fyll inn kontaktinformasjonen din.
4. Oppgi informasjon om sykkelen
5. Scroll ned og velg "SIRQEL ENKEL SYKKELSERVICE"
6. I feltet for annen informasjon, skriv [Etternavn + Sirqel] og oppgi eventuelle problemer med sykkelen.

Hvordan fungerer sesongabonnement?

Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.

Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.

Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.

Kan jeg skifte elsykkel når jeg vil?

Det inngår ikke skifte av modell i løpet av bindingstiden. Men vi tilbyr skifte av modell for NOK 399,-. Du må da vaske sykkelen grundig før du leverer den tilbake. Vi har vaskemuligheter ved våre lokaler i Husebybakken 28b.

nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev

Du må akseptere kaker for å abonnere.