Giant 23 Explore E+ 2 DD

Giant 23 Explore E+ 2 er en hybrid elsykkel som gir deg en komfortabel og effektiv kjøreopplevelse, samtidig som den gir muligheten til å kjøre lenger og takle bakker og motvind.

Abonner

Farge

Størrelse

Bindingstid

Black / Medium / 12 måneder

kr 950,00

Giant 23 Explore E+ 2 er en hybrid elsykkel som gir deg en komfortabel og effektiv kjøreopplevelse, samtidig som den gir muligheten til å kjøre lenger og takle bakker og motvind.

Nytt for 2023

  • Ny, kraftigere Giant SyncDrive Sport 2 motor på 75 Nm
  • Nytt, større Batteri på 625 Wh for lengre rekkevidde
  • Ny ramme med mer oppreist sittestilling for økt komfort
  • Bredere og kraftigere dekk som håndterer variert terreng
  • Ny dempergaffel med mer vandring (100 mm)
  • Monteringspunkt for Thule/Burley sykkeltilhenger integrert i rammen
  • Skjult kabelføring, integrert støtte og baklykt gir et renere inntrykk
  • Mulighet for montering av eksternt batteri (250 Wh range extender) for økt rekkevidde

 

Videreutvikling av testvinneren

Giant Explore-serien er Norges mestselgende allround elsykkel i sin klasse, samt testvinner på TEK.no i 2022 (Explore E+ 1) og 2021 (Explore E+ 2). I 2021 var Giant Explore best i test med 9,5/10 poeng i Tek.no sin store elsykkeltest. Sykkelen var testens beste i motbakker og fikk skryt for meget god komfort og solid konstruksjon. 2023-modellen av Giant Explore E+ har de samme egenskapene, men er oppgradert med ny ramme, ny og kraftigere motor på 75 Nm og større batteri på hele 625 Wh. Du kan dermed være trygg på at modellen fortsatt er blant markedets aller beste elsykler. Les testen av Giant Explore E+ 2021 på Tek.no her!

Motor og batteri

Giant 23 Explore E+ 2 har en SyncDrive Sport-motor. Denne motoren har en dreiemoment på 75 Nm, som betyr at den kan levere et kraftig tråkk for å hjelpe deg med å komme deg opp bakker og andre bratte motbakker.

SyncDrive Sport-motoren er også utstyrt med forskjellige moduser for å tilpasse assistansen til brukerens ønsker. Den nye SyncDrive sport tilbyr 5 støtte moduser (Eco, Tour, Active, Sport og boost) og kraftig assistanse med maksimal støtte. Eco-modus gir lavest assistanse, mens Boost gir maksimal assistanse. Dette gjør at du kan tilpasse assistansen etter forholdene, for eksempel på en bratt bakke eller i motvind.

SyncDrive sport motoren har også en funksjon for å automatisk tilpasse assistansen basert på din pedaltråkk. Dette gjør at du ikke trenger å endre assistansenivået manuelt, og gir en mer jevn og komfortabel kjøreopplevelse.

Elsykkelen har en EnergyPak batteri på 625 Wh. Den gir deg en høyere kapasitet enn mange andre elsykkelbatterier, og kan derfor gi en lengre rekkevidde per lading. Det er viktig å merke seg at rekkevidde kan variere avhengig av flere faktorer som din vekt, terreng, værforhold og hvor ofte og hvor mye assistanse du bruker.

RideControl Dash-displayet gir deg mulighet å se og kontrollere ulike parametere og funksjoner på elsykkelen, som hastighet, distanse, tid, tråkkfrekvens og batterikapasitet. Den har en Walk Assist-modusknapp for å takle bratte bakker. Den har også en praktisk USB-ladeport slik at du kan holde enhetene ladet mens du er på farten.

Gir og bremser

Giant Explore E+ 2 er utstyrt med Shimano Alivio 1x9 gir og kraftige Tektro HD-M275 hydrauliske skivebremser. Med denne kombinasjonen har du et driftssikkert oppsett som du kan stole på i mil etter mil.

Ramme

ALUXX SL rammer er laget med Giant's egen teknologi for å optimalisere stivhet og vekt. Rammen er laget med et spesielt aluminiumslegering og designet med avanserte formgivingsmetoder for å oppnå en optimal balanse mellom stivhet og vekt. Dette gjør at du får en selvsikker tur på selv tekniske stier.

MIK-kompatibelt bagasjebrett

Elsykkelen har et MIK kompatibelt system. MIK er en festeanordning for sidevesker, kurver og bagger på bagasjebrettet. Det betyr at bagasjebrettet på denne sykkelen er tilpasset et klick-on system som gjør at alle sykkelveske, sykkelkurver og sykkelbagger som har MIK-systemet, som f.eks sykkelkurver og vesker fra merket Basil, vil være kompatibelt med sykkelen. Merk: MIK og AVS (som er et tilsvarende klick-on system) passer ikke overens. Spør oss gjerne om tilbehør som passer denne sykkelmodellen.

Hva sier våre kunder?

Når sykkelen blir for liten, slipper vi alt bryet med å lagre den mens vi prøver å få solgt den. Dessuten er kvaliteten på sykkelen mye bedre enn en typisk «nybegynnersykkel» fra sportsbutikken.

— Juliana Weber

Det er så dyrt med ny sykkel til gutten og det er mange sykler i omløp fra før. Det å leie sykkel var mye billigere. Dette er en abonnementsløsning som passer lommeboken.

— Kim Olsrud

FAQ

Vanlige spørsmål

Er syklene brukte?

Mange av syklene i vårt standard abonnement er brukte. Disse syklene har tidligere gledet andre kunder, men vær trygg på at vi grundig kvalitetssikrer og klargjør hver sykkel for å sikre at de er i topp stand når de kommer til deg.

For de som ønsker en helt ny sykkel, tilbyr vi et spesielt «eie abonnement» Med dette alternativet blir du eieren av en helt ny elsykkel.

Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?

Med vårt sykkelabonnement for barnesykler binder du deg i minst 36 måneder. Du får tilgang til Woom sine sykler i størrelse Woom 2 - Woom 6 med fri bytte av størrelse under bindingstiden.

Hvordan fungerer forhåndsbooking?

Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.

Hva skjer ved slitasje?

Du skal bruke sykkelen som din egen, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no

Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.

Reklamasjonssaker håndteres særskilt.

Inngår

Bruksslitasje som mindre bruksskader på lakk, slitasje på kjede, dekk etc.

Inngår ikke

Skader som følge av ulykker eller unormalt bruk: punktering, ødelagte deler, større skader etc.

Hva om sykkelen blir stjålet?

Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så kan du melde tyveri HER. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.

Vi trenger også at du melder ifra til politiet og sender oss kvittering. Kontakt med forsikringsselskapet håndteres av Sirqel.

Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.

Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.

Er det egenandel på forsikringen?

Egenandel er på NOK 3000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.

Hele Europa dekkes av forsikringen.

Ved forsikringssak vil ditt kredittkort belastes for egenandel.

Hvordan returnerer jeg sykkelen?

Når du har avsluttet abonnementet må du levere sykkel tilbake før neste trekksdato. Du kan selv levere sykkel til Birk Sport Sagene i Oslo, eller så kan vi hente sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16.  Henting av sykkel koster NOK 350,-

Inngår frakt?

Hjemleveranse og henting av sykkel koster NOK 350,-. Men du kan også velge å hente sykkel selv hos vår servicepartner Birk på Sagene i Oslo eller på Rud i Bærum. Hentested er avhengig av sykkelmodell, og vi gir beskjed over epost hvor sykkel skal hentes.

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der. Det er 14 dagers oppsigelsestid, og det betyr at du må si opp seinest 14 dager før neste månedstrekk.

Er det bindingstid?

Du kan velge abonnement med 3 måneders bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.

Abonnementet løper til du velger å si opp.

Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.

Hvor i landet leverer dere sykkelen?

Med Sirqel Leie er vi tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.

Bor du utenfor Stor-Oslo? Sjekk ut vårt Eie abonnement.

Når får jeg sykkelen levert?

Sykler har en leveransetid på mellom 5-7 virkedager. Du kan også velge å hente sykkelen på Birk Sport. Dette må da avtales særskilt ved bestilling, og sykkel kan normalt hentes 3-5 virkedager etter bestilling.

Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?

Barnesykkel

Punktering er dessverre veldig vanlig. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.

Elsykkel

Dersom du får punktering på elsykkel anbefaler vi at du bruker et verksted for å hjelpe deg.

Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan for eksempel se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.

Hvordan lader jeg en el-sykkel?

Når du abonnerer på elsykkel hos Sirqel får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt.

Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.

På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det.

Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.

Hvordan fungerer service?

Sirqel samarbeider med Birk Sport og utfører service på elsykkelen din to ganger i året. Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Ved planlagt vår- og høstservice er du som regel garantert sykkel innen 48 timer. Du vil motta en e-post fra Sirqel når det er på tide med service. Du er selv ansvarlig for å booke service og for å levere sykkelen til servicesenteret. All service foregår på Birk Sport Sagene i Oslo. Adresse: Marcus Thranes Gate 2.

Du booker service via denne linken
Slik bestiller du:
1. Velg "Book sykkelservice i Oslo"
2. Velg dato for service
3. Fyll inn kontaktinformasjonen din.
4. Oppgi informasjon om sykkelen
5. Scroll ned og velg "SIRQEL ENKEL SYKKELSERVICE"
6. I feltet for annen informasjon, skriv [Etternavn + Sirqel] og oppgi eventuelle problemer med sykkelen.

Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.

Hvordan fungerer sesongabonnement?

Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.

Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.

Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.

Kan jeg skifte sykkel når jeg vil?

Det inngår ikke skifte av modell i løpet av bindingstiden. Men vi tilbyr skifte av modell for NOK 399,-. Du må da vaske sykkelen grundig før du leverer den tilbake til Birk Sport Sagene.

nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev

Du må akseptere kaker for å abonnere.