Birk E-One Ltd

Birk E-One LTD er en kraftig og komfortabel elsykkel for deg som er ute etter det aller beste. Med skjermer, lykter og bagasjebrett er sykkelen forberedt for alle daglige turer: til jobb, til treningsstudio, til butikken og overalt ellers. E-One LTD er klar for alt fra daglig transport til lange helgeturer med bagasje.

Abonner

Farge

Størrelse

Bindingstid

Grey / Large / 3 måneder

1 540,00 kr

Birk E-ONE LTD er en kraftig og komfortabel elsykkel for deg som er ute etter det aller beste. Med skjermer, lykter og bagasjebrett er sykkelen forberedt for alle daglige turer: til jobb, til treningsstudio, til butikken og overalt ellers. E-ONE LTD er klar for alt fra daglig transport til lange helgeturer med bagasje.

  • Kraftig Shimano EP8 motor, 85 Nm
  • Integrert 720 Wh batteri fra Darfon gir ca. 230 km rekkevidde
  • RST Volant-15 80 mm dempegaffel
  • Shimano Deore XT 1x12 gir
  • Hydrauliske skivebremser
  • Robuste hjul og dekk med punkteringsbeskyttelse
  • Skjermer, bagasjebrett og lykter

Med en kraftig 85 Nm Shimano EP8 motor har du all kraften du trenger for å komme deg opp bratte og lange bakker, og et 720 Wh integrert batteri fra Darfon sørger for at du unngår rekkeviddeangst. Det innebygde batteriet gir omtrent 230 km rekkevidde. Sykkelen har Shimano Deore XT 1x12 gir, kraftige hydrauliske skivebremser og en RST Volant-15 dempegaffel med 80 mm vandring og mulighet for låsing fra styret. Robuste hjul med Formula-nav og 50 mm brede Maxxis Metropass dekk med punkteringsbeskyttelse. Birk E-ONE LTD kommer med lyssterke lykter fra Lezyne og Herrmans, for god synlighet i mørket og i bytrafikken.

Shimano EP8 - lettere, kraftigere og smidigere

Shimano EP8-motoren er egentlig utviklet for terrengsykling, men passer også perfekt i den urbane jungelen. EP8 er 380 gram lettere og mer kompakt enn forgjengeren, takket være det nye magnesiumskallet som huser motoren. Med 85 Nm dreiemoment er den også 21% kraftigere enn Shimano Steps e8000-motoren. Nyutviklet programmering med en helt ny og smartere Trail mode har nå større ratio på assistanse og er enda mer dynamisk enn tidligere. I praksis vil du få en kraftigere, lettere og smidigere elsykkel enn noen gang tidligere.


Testet av TEK.no

Birk E-One LTD får positiv omtale og 8 av 10 poeng i årets elsykkeltest på TEK.no. TEK trekker frem sykkelens store batteri, kraftige EP8-motor og gode girsystem, og skriver at E-One LTD er "testens milsluker med oppgraderte gir og heftig motor" Les testen på tek.no

Stort batteri, lang rekkevidde

Batteriet på 720 wattimer gir lengre rekkevidde og muligheten til mer støtte underveis. Ikke bare er batteiret større, men den nye motoren Shimano EP8 er langt mer effektiv enn forgjengeren. Dette bidrar til økt rekkevidde. Ved normal bruk på grus og asfalt kan du regne med en rekkevidde opp mot 230 km mellom hver lading. Lite strøm på mobilen? Sykkelen har en smart USB-C-port på overrøret for lading av telefoner og annet tilbehør.

Komfort

Med Birk E-ONE LTD får du en oppreist og komfortabel sittestilling. Justerbart stem gjør at du kan tilpasse styrets høyde og vinkel. Sykkelen er utstyrt med dempegaffel, gode gel-holker, et komfortabelt sete fra Selle Royal og kraftige dekk for å dempe vibrasjoner.

Komplett utstyrspakke

Birk E-ONE LTD kommer ferdig utstyrt med skjermer, bagasjebrett, støtte og lykter. Bagasjebrettet er kompatibelt med vesker, kurver og lastekasser med Racktime sitt Snapit-system eller med vanlige sidevesker. De sterke lyktene, Lezyne eBike Power E115 foran og Herrmans H-Cargo bak, er koblet rett til elsykkelens batteri og sørger for at du alltid har nok lys når du trenger det. Heldekkende aluminiumsskjermer og kjedekasse holder deg tørr og ren i vått vær.

Hva sier våre kunder?

Når sykkelen blir for liten, slipper vi alt bryet med å lagre den mens vi prøver å få solgt den. Dessuten er kvaliteten på sykkelen mye bedre enn en typisk «nybegynnersykkel» fra sportsbutikken.

— Juliana Weber

Det er så dyrt med ny sykkel til gutten og det er mange sykler i omløp fra før. Det å leie sykkel var mye billigere. Dette er en abonnementsløsning som passer lommeboken.

— Kim Olsrud

FAQ

Vanlige spørsmål

Hvordan fungerer finansiering med Resurs Bank?

Når du velger abonnement med finansiering via Resurs Bank så finansieres sykkel, service og forsikring med ett lån fra Resurs Bank.

Du betaler en fast månedspris for ditt abonnement. Ved kansellering av abonnement og retur av sykkel vil Sirqel betale restbeløp på lånet.

Etter utløpt finansieringsperiode må du starte abonnementet på nytt.

Er syklene brukte?

Mange av syklene i vårt standard abonnement er brukte. Disse syklene har tidligere gledet andre kunder, men vær trygg på at vi grundig kvalitetssikrer og klargjør hver sykkel for å sikre at de er i topp stand når de kommer til deg.

For de som ønsker en helt ny sykkel, tilbyr vi et spesielt «eie abonnement» Med dette alternativet blir du eieren av en helt ny elsykkel.

Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?

Med vårt sykkelabonnement for barnesykler binder du deg i minst 12 måneder. Du får tilgang til Woom sine sykler i størrelse Woom 2 - Woom 6 med fri bytte av størrelse under abonnementsperioden.

Hvordan fungerer forhåndsbooking?

Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.

Hva skjer ved slitasje?

Du skal bruke sykkelen som din egen, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no

Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.

Reklamasjonssaker håndteres særskilt.

Inngår

Bruksslitasje som mindre bruksskader på lakk, slitasje på kjede, dekk etc.

Inngår ikke

Skader som følge av ulykker eller unormalt bruk: punktering, ødelagte deler, større skader etc.

Hva om sykkelen blir stjålet?

Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så kan du melde tyveri HER. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.

Vi trenger også at du melder ifra til politiet og sender oss kvittering. Kontakt med forsikringsselskapet håndteres av Sirqel.

Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.

Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.

Er det egenandel på forsikringen?

Egenandel er på NOK 4000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.

Hele Europa dekkes av forsikringen.

Ved forsikringssak vil ditt kredittkort belastes for egenandel.

Hvordan returnerer jeg sykkelen?

Når du har avsluttet abonnementet må du levere sykkel tilbake før neste trekksdato. Du kan selv levere sykkel til vår samarbeidspartner Birk Sport Rud i Løxaveien 19. Vi kan også hente sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16.  Henting av sykkel koster NOK 400,-

Inngår frakt?

Hjemleveranse og henting av sykkel koster NOK 400,-. Vi leverer sykkel hjemme hos deg på hverdag mellom kl. 10-16. Men du kan også velge å hente sykkel selv hos vår samarbeidspartner Birk Sport Rud i Bærum. Adresse: Løxaveien 19.

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der. Det er 14 dagers oppsigelsestid, og det betyr at du må si opp seinest 14 dager før neste månedstrekk.

Er det bindingstid?

Du kan velge abonnement med 3 måneders bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.

Abonnementet løper til du velger å si opp.

Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.

Hvor i landet leverer dere sykkelen?

Med Sirqel Leie er vi tilgjengelig i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.

Bor du utenfor Stor-Oslo? Sjekk ut vårt Eie abonnement.

Når får jeg sykkelen levert?

Sykler har en leveransetid på mellom 5-7 virkedager.

Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?

Barnesykkel

Punktering er dessverre veldig vanlig. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.

Elsykkel

Dersom du får punktering på elsykkel anbefaler vi at du bruker et verksted for å hjelpe deg.

Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan for eksempel se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.

Hvordan lader jeg en el-sykkel?

Når du abonnerer på elsykkel hos Sirqel får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt.

Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.

På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det.

Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.

Hvordan fungerer service?

Service med Sirqel Leie inngår i ditt sykkelabonnement.

Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Ved planlagt vår- og høstservice er du som regel garantert sykkel innen 48 timer. Du vil motta en e-post fra Sirqel når det er på tide med service. Du er selv ansvarlig for å booke service og for å levere sykkelen til servicesenteret.

Service utføres hos vår samarbeidspartner Birk Sport.

Du booker service hos Birk Sport via denne linken
Slik bestiller du:
1. Velg "Book sykkelservice på Rud" eller "Book sykkelservice i Oslo"
2. Velg dato for service
3. Fyll inn kontaktinformasjonen din.
4. Oppgi informasjon om sykkelen
5. Scroll ned og velg "SIRQEL ENKEL SYKKELSERVICE"
6. I feltet for annen informasjon, skriv [Etternavn + Sirqel] og oppgi eventuelle problemer med sykkelen.

Ved uforutsett service vil det kunne ta lenger tid enn 48 timer. Dersom det er en feil på sykkelen som ikke skyldes skade og feil bruk, så vil vi forlenge abonnementet tilsvarende antall dager som sykkelen er på service.

Har du spørsmål om service, vennligst ta kontakt med Birk Sport.

Birk Sport Oslo, Sagene
E-post: verksted.oslo@birk.no

Birk Sport Rud, Bærum
E-post: verksted.rud@birk.no



Hvordan fungerer sesongabonnement?

Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.

Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.

Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.

Kan jeg skifte elsykkel når jeg vil?

Det inngår ikke skifte av modell i løpet av bindingstiden. Men vi tilbyr skifte av modell for NOK 399,-. Du må da vaske sykkelen grundig før du leverer den tilbake. Vi har vaskemuligheter ved våre lokaler i Husebybakken 28b.

Kan jeg prøvesykle?

Dersom du ønsker å teste sykkel før du leier av oss, kan du besøke Birk Sport Sagene i Oslo eller Birk Sport Rud i Bærum.

nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev

Du må akseptere kaker for å abonnere.