Tilbehør

Velg tilbehør som passer din sykkel.

Postnummerkontroll

Kan vi levere til deg?

Dessverre kan vi ikke levere til deg nå, men abonner på vårt nyhetsbrev for fremtidige oppdateringer!

Om du bor ved Oslo kan du også velge å hente sykkel hos vår partner, send en epost til kontakt@sirqel.no så løser vi det for deg.

 

FAQ

Vanlige spørsmål

Er det fri bytte av størrelse på barnesykler?

Du kan skifte størrelse etter bindingstiden, før ditt abonnement har gått ut.

Vi vet at barn av og til kan vokse veldig raskt i perioder. Derfor tilbyr vi bytte av størrelse under bindingstiden for NOK 199,- dersom du bestiller nytt 12 måneders abonnement. Bare ta kontakt med oss på hello@sirqel.no så ordner vi det for deg.

Hvordan fungerer forhåndsbooking?

Du kan nå forhåndsbooke din sykkel. Velg ønsket leveransedato i kassen når du sjekker ut. Vi trekker første månedsbeløpet ved bestilling, men abonnementet starter ikke før etter leveranse.

Hva skjer ved slitasje?

Du skal bruke sykkelen som din egen. Alt kan skje når det gjelder små barn, og vi vil stå for reparasjon og vask ved normalt bruk. Har du vært med om et uhell, og er usikker, så er det bare å ta kontakt med oss på hello@sirqel.no

Syklene er kun til privat bruk. Produktene skal ikke brukes i bud- eller leveringstjeneste eller til annet arbeid hvor elsykkelen er et sentralt transportmiddel. Dette er i strid med vilkårene.

Hva om sykkelen blir stjålet?

Dersom noe skulle forsvinne eller bli stjålet så må dere kontakte oss. Alle våre eslykler er forsikret, og så lenge sykkelen har vært låst til en fast gjenstand så er du dekket. Vi sender ny sykkel til deg så fort vi kan.

Dersom saken gjelder en barnesykkel må du melde skade til ditt forsikringsselskap. De aller fleste forsikringsselskaper dekker sykler som er leaset via innboforsikring.

Vi sender ny barnesykkel og sjekker samtidig verdien for det som ble mistet. Før eventuelle erstatningskrav trekker vi alltid av for alder.

 

Er det egenandel på forsikringen?

Egenandel er på NOK 3000,- Forsikringen forutsetter at sykkelen har vært låst med FG-godkjent lås til en fast gjenstand. Du trenger ikke å oppbevare sykkelen innendørs.

Hele Europa dekkes av forsikringen.

Hvordan returnerer jeg sykkelen?

Når du har avsluttet abonnementet vil Wanda kontakte deg for retur. Wanda henter sykkelen hjemme hos deg og du trenger kun å være hjemme ved opphenting. Alternativt kan du levere sykkelen til vår servicepartner Birk på Sagene i Oslo.

Inngår frakt?

Hjemleveranse og henting av elsykkel koster NOK 350,-. Men du kan også velge å hente sykkelen selv hos vår servicepartner Birk på Rud i Bærum. For barnesykkel inngår frakt.

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Du kan avslutte abonnementet via link i epost du får fra SIRQEL hver måned. Alternativt kan du logge inn på din konto og avslutte abonnementet der.

Er det bindingstid?

Du kan velge abonnement uten bindingstid eller binde deg til en lenger periode til en redusert pris. Du kan si opp avtalen etter endt bindingstid.

Skifte av sykkel i løpet av bindingstiden er ikke inkludert.

Hvor i landet leverer dere sykkelen?

Vi leverer sykkelen helt hjem til døren din i Oslo, Bærum, Lørenskog, Oppegård, Kolbotn og Lillestrøm.

Du kan også velge å hente sykkelen hos vår verksted på Rud i Bærum. Send en e-post til hello@sirqel.no så avtaler vi tidspunkt for henting.

Når får jeg sykkelen levert?

Ved bestilling før kl 18 kan vi normalt levere barnesykkel innen to dager. Elsykler har en leveransetid på mellom 5-7 dager. Du kan også velge å hente sykkelen hos vår verksted på Rud i Bærum. Dette må da avtales særskilt ved bestilling, og sykkel kan normalt hentes 3-5 dager etter bestilling.

Hva gjør jeg om sykkelen får punktering?

Punktering er dessverre veldig vanlig på barnesykler. Hvis dekket har blitt flatt så anbefaler vi at du først tester å pumpe dekket. Dersom det viser seg å være punktering så kan du enten lage punkteringen eller skifte slange. Men ta være på gammel slange, og lever den tilbake til oss ved endt leie.

Vi anbefaler alle våre kunder å utføre jevnlig vedlikehold på syklene. Du kan f.eks se over og stramme bolter, smøre kjede og sjekke bremser.

Hvordan lader jeg en el-sykkel?

Det er vedlikeholdsfri litiumteknologi med overvåkningssystem som tar vare på battericellene. Du kan lade når det passer deg, og ikke minst når du vil. Når du abonnerer på elsykkel hos SIRQEL får du med lader som ligner på den du har til bærbare PC-en. Det er bare å plugge inn i vanlig husholdnings kontakt. Batteriet kan lades på to forskjellige måter; Den kan lades mens de sitter fast på elsykkelen, eller du kan løsne det og ta med den inn for ladning.

På vinteren er det fordel å ta med batteriet inn for ladningen om du parkerer elsykkelen utendørs. Blir batteriet for kaldt, kan det være vanskelig å lade det. Uansett liker batteriet ha en fin temperatur når du bruker den igjen, ytelsen vil være bedre og sjansen for uheldige slitasje reduseres.

Når man parkerer sykkelen om vinteren, er det lurt å ha batteriet 50 – 80% fulladet før vinteren for best mulig levetid.

Hvordan fungerer service?

SIRQEL samarbeider med Birk Sport og utfører service på elsykkelen din to ganger i året. Servicen inkluderer også skift av dekk til riktig sesong. Du er garantert sykkel innen 48 timer. I god tid før service vil du bli kontaktet av SIRQEL for å avtale tidspunkt. Du er selv ansvarlig for å levere sykkelen til servicesenteret.

Du kan også booke service via denne linken.

Angi [Etternavn + SIRQEL] i bookingen.

Hvordan fungerer sesongabonnement?

Dette abonnementet er for deg som ønsker å bruke sykkelen så lenge det går på høsten. Og ha den klar til å ta ut fra boden når våren kommer. Det er bindingstid i minst 12 måneder men betalingene pauses mellom november til februar.

Det inngår ikke vinterdekk i dette abonnementet og sykkelen skal heller ikke brukes i vintermånederne.

Ønsker du å sykler året rundt så velger du vårt 12 månderes abonnement.

Nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev